Πέμπτη 1 Μαρτίου 2012

Νίκος Γράψας - Τούτο το καλοκαιράκι



Τούτο το, μαύρα γλαρά μου μάτια, τούτο το καλοκαιράκι
τούτο το καλοκαιράκι κυνηγούσα ένα πουλάκι.

Κυνηγού-, μαύρα γλαρά μου μάτια, κυνηγούσα, προσπαθούσα
κυνηγούσα, προσπαθούσα να το πιάσω δεν μπορούσα.

Παίζοντας, ψηλέ λιγνέ μου κρίνε, παίζοντας τον ταμπουρά μου
παίζοντας τον ταμπουρά μου ήρθε μες στην κάμαρά μου.

.-.-.-.

Aυτό το υπέροχο τραγούδι της Γορτυνίας τραγουδιόταν σε χαρές και γάμους, ιδίως κατά την πομπή της νύφης από το πατρικό της προς στην εκκλησία. Έχει πάνω από 70 στίχους, εκτός από αυτούς που αναφέρονται σε αυτή την πανέμορφη διασκευή και ερμηνεία του Νίκου Γράψα.
cd: Στα βουνά της Αρκαδίας, LYRA, 1993.
Χορός τσάμικος σε ρυθμό τρίσημο, σε έκταση 5 φθόγγων. Χορός όλης της δυτικής και κεντρικής στεριανής Ελλάδας, των νεότερων χρόνων.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου