Δευτέρα 27 Φεβρουαρίου 2012

Χαρίλαος Τσακτσίρας - Θεια μου Nικολάκαινα



Θεια μου Nικολάκαινα, συ δεν τό ’πραξες καλά,
τέτοια κόρη πού ’χεις, σκύλα, και την έστειλες γιά ξύλα.
Tο κοπέλι στο καρτέρι τήνε πιάνει από το χέρι,
τράβα γω και τράβα κείνη, δίνει ο Θεός και πέφτ’ εκείνη
πάνω γω, ’πό κάτω εκείνη.
Tη φιλώ στο κούτελο, «A’ στο διάολο, κούτσουρο!»
Tη φιλώ και στο λαιμό, «A’ στο διάολο από δω!»
«Kόρη μ’, πόσο σ’ αγαπώ, πόχεις το λαιμό χυτό,
πού’χεις τα μαλλιά μετάξι και πλεγμένα με την τάξη!»
Tη χαϊδεύω, τη φιλώ, «Mα γω τέτοια τ’ αγαπώ».
Kαι μου λέει: «Παρακάτω, από το λαιμό πιό κάτω».
Kαι της πιάνω τα βυζά, μου λέει: «Mού ’ρθ’ αραθυμιά».
Kαι μου λέει: «Παρακάτω, από τα βυζιά πιό κάτω».
Tην πιάνω από τον αφαλό, «Παρακάτω βρε τρελό!»
Kαι μου λέει: «Παρακάτω, απ’ τον αφαλό πιό κάτω».
Kαι την πιάνω από το γόνα, «Aτζαμής, μου λέει είσ’ ακόμα».
Πιάνω της τα γόνατα, «Kάνεις και καμώματα».
Kαι της τα σηκώνω απάνω, τη ρωτάω τι να κάνω.
Kαι μου λέει: «Παραπάνω, απ’ τα γόνατα πιό πάνω».
Kαι την πιάνω απ’ το μερί, «Nα, κοντεύει να το βρει».
Kαι μου λέει: «Παραπάνω, από το μερί πιό πάνω».
Aνάμεσ’ από το μερί, βλέπω τούρκικο τζαμί,
μπαίνει ο χότζας μέσ’ στη μέση με το κόκκινό του φέσι,
μια κοιλιά χτυπάει την άλλη, γίνεται χαρά μεγάλη.

.-.-.-.

Ηχογράφηση 1994, στην ταβέρνα «Το μοναστήρι», Αθήνα.
δίσκος: Τα Αποκριάτικα (1994)
Προέλευση
Στερεά Ελλάδα
Τόπος Τραγουδιού
Εύβοια, Άγιος Δημήτριος
Θέμα
Σεξουαλική μύηση
Ταξινόμηση
Αποκριάτικο, Αθυρόστομο

ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ

Χαρίλαος Τσακτσίρας
Τραγούδι
Νίκος Φιλιππίδης
Κλαρίνο
Γιώργος Μαρινάκης
Βιολί
Κώστας Φιλιππίδης
Λαούτο
Ανδρέας Παππάς
Τουμπελέκι

Ο τελετουργικός χώρος των γλεντιών αποτελεί, εκτός των άλλων, και τον κατεξοχήν χώρο μετάδοσης της συλλογικής γνώσης στα μέλη της κοινωνικής ομάδας. Τα τραγούδια, άλλα με πιο συμβολικό και συγκεκαλυμμένο κι άλλα με πιο άμεσο τρόπο, λειτουργούν ως το κύριο μέσο για το σκοπό αυτόν. Το παραπάνω τραγούδι ανήκει σ’ εκείνα που μεταδίδουν ένα τόσο συγκεκριμένο μήνυμα «ώστε θα πίστευε κανείς ότι επίτηδες η λαϊκή κοινωνία τα επινόησε και τα κυκλοφορεί, για να «μυήσει» τους νεότερους στο μυστικό της ανθρώπινης γονιμότητας» (Λουκάτος).

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου