Εμφάνιση αναρτήσεων με ετικέτα Νίκος Ζιώγαλας. Εμφάνιση όλων των αναρτήσεων
Εμφάνιση αναρτήσεων με ετικέτα Νίκος Ζιώγαλας. Εμφάνιση όλων των αναρτήσεων

Πέμπτη 30 Αυγούστου 2012

Νίκος Ζιώγαλας - Χρόνια σου πολλά



Είσαι το άστρο της βραδιάς και γύρω σου οι φίλοι,
κάποιος τα φώτα σβήνει, ανάβουν τα κεριά,
σήκωσε το ποτήρι σου, φερ' το στα χείλη,
σήμερα γίνεσαι δεκαεννιά.

Χρόνια σου πολλά, χρόνια σου πολλά,
χαρούμενη να ζήσεις, χρόνια σου πολλά.

Απόψε ο πατέρας σου θα πιει και θα μεθύσει,
όλες οι κόντρες που είχατε θα γίνουνε χαρά,
απ' την αγάπη θα πιαστεί, άλλη δεν έχει λύση,
πρέπει να σε χάσει για να σε βρει ξανά.

Χρόνια σου πολλά, χρόνια σου πολλά,
χαρούμενη να ζήσεις, χρόνια σου πολλά,
χρόνια σου πολλά, χρόνια σου πολλά.

Όλα τα δώρα σου περνούν απ' τ' ουρανού την πύλη
κι αυτός που σ' αγαπάει με πάθος σε κοιτά,
σήκωσε το ποτήρι σου να πούνε όλα τα χείλη
και πιες για το ταξίδι σου που τώρα αρχινά.

Χρόνια σου πολλά, χρόνια σου πολλά,
χαρούμενη να ζήσεις, χρόνια σου πολλά,
χρόνια σου πολλά, χρόνια σου πολλά,
σταγόνα μην αφήσεις, χρόνια σου πολλά.

.-.-.-.

στίχοι, μουσική, ερμηνεία: Νίκος Ζιώγαλας
δίσκος: Γυρνά ο καιρός (1994)

Παρασκευή 9 Δεκεμβρίου 2011

Νίκος Ζιώγαλας - Χρόνια σου πολλά



Είσαι το άστρο της βραδιάς και γύρω σου οι φίλοι,
κάποιος τα φώτα σβήνει, ανάβουν τα κεριά,
σήκωσε το ποτήρι σου, φερ' το στα χείλη,
σήμερα γίνεσαι δεκαεννιά.

Χρόνια σου πολλά, χρόνια σου πολλά,
χαρούμενη να ζήσεις, χρόνια σου πολλά.

Απόψε ο πατέρας σου θα πιει και θα μεθύσει,
όλες οι κόντρες που είχατε θα γίνουνε χαρά,
απ' την αγάπη θα πιαστεί, άλλη δεν έχει λύση,
πρέπει να σε χάσει για να σε βρει ξανά.

Χρόνια σου πολλά, χρόνια σου πολλά,
χαρούμενη να ζήσεις, χρόνια σου πολλά,
χρόνια σου πολλά, χρόνια σου πολλά.

Όλα τα δώρα σου περνούν απ' τ' ουρανού την πύλη
κι αυτός που σ' αγαπάει με πάθος σε κοιτά,
σήκωσε το ποτήρι σου να πούνε όλα τα χείλη
και πιες για το ταξίδι σου που τώρα αρχινά.

Χρόνια σου πολλά, χρόνια σου πολλά,
χαρούμενη να ζήσεις, χρόνια σου πολλά,
χρόνια σου πολλά, χρόνια σου πολλά,
σταγόνα μην αφήσεις, χρόνια σου πολλά.

.-.-.-.

στίχοι, μουσική, ερμηνεία: Νίκος Ζιώγαλας
δίσκος: Γυρνά ο καιρός (1994)

Τρίτη 6 Δεκεμβρίου 2011

Νίκος Ζιώγαλας - Σαν σταρ του σινεμά



Τι να 'ναι αυτό που ξαφνικά μ' αναστατώνει
όταν τα πόδια σου προβάλλουν στα σκαλιά
χάνω τον έλεγχο και κάνω χίλια λάθη
τ' αφεντικό τη γράφει τη ζημιά

Μην ξαναρθείς απ' τη δουλειά δεν το αντέχω
δεν το μπορώ να σ' αντικρίσω φιλικά
εγώ ξεδίπλωσα τα φύλλα της καρδιάς μου
κι εσύ υπόγραψες σαν σταρ του σινεμά

Τι να 'ναι αυτό που ξάφνου μέσα μου φουντώνει
όταν σε βλέπω να γελάς με σιγουριά
χάνω τον έλεγχο το μάτι μου θολώνει
κάτι με σπρώχνει να σου ρίξω μια μπουνιά

Μην ξαναρθείς απ' τη δουλειά δεν το αντέχω
δεν το μπορώ να σ' αντικρίσω φιλικά
εγώ ξεδίπλωσα τα φύλλα της καρδιάς μου
κι εσύ υπόγραψες σαν σταρ του σινεμά

.-.-.-.

στίχοι, μουσική, ερμηνεία: Νίκος Ζιώγαλας
δίσκος: Παλιοί λογαριαμοί (1996) 


α' εκτέλεση στο δίσκο: Το τζάμπο (1985)

Κυριακή 25 Ιουλίου 2010

Νίκος Ζιώγαλας & Ερμαφρό - Για ένα κομμάτι ψωμί

...απ' τους "ήχους του χειμώνα", μιας μικρής Άνοιξης στο ΥΠ.ΠΟ.

Νίκος Ζιώγαλας & Ερμαφρό - Για ένα κομμάτι ψωμί
στίχοι, μουσική: Χάρης και Πάνος Κατσιμίχας
διασκευή: Νίκος Ζιώγαλας
ηχογράφηση: Rodeo club 12/4/1986
από τον δίσκο: Ήχοι του χειμώνα (1988)
α' ερμηνεία: Χάρης και Πάνος Κατσιμίχας
στον δίσκο: Ζεστά ποτά (1985)

Για ένα κομμάτι ψωμί, δε φτάνει μόνο η δουλειά.
Για ένα κομμάτι ψωμί, πρέπει να δώσεις πολλά.
Δεν φτάνει μόνο το κορμί σου, δε φτάνει μόνο το μυαλό σου.
το πιο σπουδαίο είν' η ψυχή σου, δικέ μου.
Έχει τους νόμους τους αυτή η ιστορία,
δεν φτάνει μόνο η δουλειά.

Για ένα κομμάτι ψωμί, δεν φτάνει μόνο η δουλειά.
Για ένα κομμάτι ψωμί, θα πεις τραγούδια πολλά.
Θα σου κρεμάσουνε μια μπάλα και θα τραβιέσαι μ' αυτήν μέρα - νύχτα.
Έχεις κανάλι πολύ να τραβήξεις,
μέχρι να πάψεις να λες "μα τι τρέχει;"
δεν φτάνει μόνο η δουλειά.

Για ένα κομμάτι ψωμί, δεν φτάνει μόνο η δουλειά.
Για ένα κομμάτι ψωμί, θα πιεις φαρμάκια πολλά.
Θα σε πετάνε από δω κι από κει, θα λαχανιάζει η ψυχή σου.
θα φτύσεις αίμα απ' το στόμα, δικέ μου.
Έχει τους νόμους της αυτή η ιστορία,
δεν φτάνει μόνο η δουλειά.

Για ένα κομμάτι ψωμί, θα 'χεις ξεχάσει πολλά.
Για ένα κομμάτι ψωμί, θα 'χεις πληρώσει ακριβά.
Και κάποια μέρα θα σε λύσουν, μα θα φοβάσαι να φύγεις, θα τρέμεις!
Θα σε κλωτσάνε και θα σ' αρέσει, δικέ μου!
Σαν το σκυλί τους θα σ' έχουν, δικέ μου,
μα δε θα νοιώθεις τη λύσσα που νοιώθω
θα είναι για σένα αργά.

Για μένα η καλύτερη εκτέλεση του σπουδαίου αυτού τραγουδιού των Κατσιμιχαίων. Παίζουν Δ. Μέγας (ηλ. κιθάρα), Σ. Σταθόπουλος (μπάσο), Α. Κρίντας (πλήκτρα), Γ. Ρουμάνης (ντραμς) Δυστυχώς ο δίσκος που την περιέχει δεν υπάρχει πια πουθενά. Μόνη ελπίδα το Μοναστηράκι και αξίζει να τον αναζητήσετε (είχε επανακυκλοφορήσει σε cd to 2001). Ήταν ένα τετραπλό άλπουμ βινυλίου (στο οπισθόφυλλο γράφει: λιανική τιμή 3000 δραχμές!...), που έβγαλε μέσω της "ΛΥΡΑΣ" το Υπουργείο Πολιτισμού κι η γραμματεία Νέας Γενιάς επί Μελίνας Μερκούρη. Σε αυτό υπήρχαν ηχογραφήσεις από τις συναυλίες που είχαν διοργανώσει υπουργείο, γραμματεία και πολιτιστικοί φορείς με τον γενικό τίτλο "ήχοι του χειμώνα" από το 1983 μέχρι το 1988 με τους: ΑργύρηΜπακιρτζή και Χειμερινούς Κολυμβητές, Νικόλα Άσιμο και τους Εναπομείναντες, Φατμέ, Τερμίτες, Socrates, Τρύπες, Νίκο Ζιώγαλα και Ερμαφρό, Γιώργο Κόρο, Νίκο Σαραγούδα, Βασίλη Σούκα, Μάνο Αχαλινωτόπουλο Γιάννη "Μπαχ" Σπυρόπουλο, Νίκο Γκίνη και το Σύνδρομο,  Στέλιο Βαμβακάρη, Γιώργο Πιλάλα (Ζορζ Πιλαλί), Τάκη Πατερέλη, Γ. Τρανταλίδη, Κολλεκτίβα Χάλκης, Μουσικό εργαστήρι Νίκου Τουλιάτου, Σάκη Παπαδημητρίου, Φ. Λιονουδάκη κ.α. 

Το σημείωμα του οπισθόφυλλου:
Τον Ιούνιο του 1983 ξεκίνησαν οι μουσικές εκδηλώσεις του τότε Υφυπουργείου Νέας Γενιάς. Στα επόμενα 5 χρόνια η παραδοσιακή μουσική, το λαϊκό τραγούδι, τα παγκόσμια μουσικά ρεύματα, οι σύγχρονες τάσεις και οι πειραματικές φόρμες κυριάρχησαν στις εκδηλώσεις αυτές που συνδιοργανώθηκαν με πολιτιστικούς συλλόγους και φορείς της τοπικής αυτοδιοίκησης. Οι εκδηλώσεις αυτές είχαν δύο χαρακτηριστικά:
α) οι περισσότερες έγιναν τις κρύες νύχτες του χειμώνα σε μικρούς, ζεστούς, ανθρώπινους χώρους και
β) στηρίχθηκαν αποκλειστικά στον Έλληνα Μουσικό
Στο άλμπουμ αυτό περιλαμβάνονται 30 πρωτότυπες ηχογραφήσεις από τις εκδηλώσεις αυτές που, όταν έγιναν, έγιναν από τον Πάνο Ηλιόπουλο για λόγους ανάμνησης.
Η επιλογή έγινε με το σκεπτικό να παρουσιαστούν όλες οι μουσικές απόψεις, που σαν σύνολο αποτελούν το μεγαλύτερο μέρος της σημερινής μουσικής πραγματικότητας.
Μιας πραγματικότητας που βασικά στηρίζεται στο μεγάλο μουσικό μας κεφάλαιο, τον ΕΛΛΗΝΑ ΜΟΥΣΙΚΟ
Γενική Γραμματεία Νέας Γενιάς

Αντέγραψα από το οπισθόφυλλο όλο το σημείωμα για να σημειώσω την αντίθεση με τη σημερινή κατάσταση. Τότε, το υπουργείο Πολιτισμού, διοργάνωσε πολιτιστικές εκδηλώσεις, όχι για να εισπράξει, μα για να κάνει το έργο του: την προώθηση του Πολιτισμού. Η επιλογή των μικρών χώρων,  η επιλογή "αντιεμπορικών" και  νέων στην πλειοψηφία τους καλλιτεχνών, το αποδεικνύουν. Το δεύτερο σημείο είναι η σημασία που έδινε τότε το υπουργείο στους Έλληνες μουσικούς (τα κεφαλαία στον "ΕΛΛΗΝΑ ΜΟΥΣΙΚΟ" είναι του σημειώματος!)... Η σύγκριση με το σήμερα, όπου μπάντες και ορχήστρες διαλύονται, οι μουσικοί του Ωδείου Αθηνών παραμένουν 11 μήνες (κοντά 12 πια) απλήρωτοι και οι μαθητές - αυριανοί μουσικοί συλλέγουν υπογραφές ζητώντας από τον ΥΠ.ΠΟ. να... τηρήσει τον νόμο και να μην είναι απλήρωτοι οι καθηγητές τους (τα αυτονόητα δηλαδή), είναι τραγική

Πάμε πάλι το τραγούδι απ' την αρχή... Καλημέρα!