Εμφάνιση αναρτήσεων με ετικέτα Χάρης και Πάνος Κατσιμίχας. Εμφάνιση όλων των αναρτήσεων
Εμφάνιση αναρτήσεων με ετικέτα Χάρης και Πάνος Κατσιμίχας. Εμφάνιση όλων των αναρτήσεων

Κυριακή 11 Αυγούστου 2013

Χάρης & Πάνος Κατσιμίχας - Η συνέλευση των ποντικών



Σ' ένα υπόγειο στην πλατεία Αβησσυνίας
συγκεντρωθήκαν τα ποντίκια μιά φορά
για να σκεφτούν πώς θα γλιτώσουν μιά για πάντα
από του γάτου τον αιώνιο βραχνά

Το συζητάγανε ημέρες και ημέρες
μα τελικά δεν καταλήξαν πουθενά
και είχαν όλοι πια συνειδητοποιήσει
ότι κομπλάρισε η συνέλευση γερά

Τότε πετάγετ' ένας νεαρός και λέει
-Βρήκα τη λύση του προβλήματος,παιδιά!
Θα πλησιάσουμε την ώρα που κοιμάται
και θα του δέσουμε κουδούνα στην ουρά

Κι όλοι φωνάξαν "Μπράβο,αυτό είναι,συμφωνούμε! "
και πέρασε η πρόταση του παμψηφεί
μα ένας γέρος ποντικός τους λέει "Δικαίωμα!"
και θέτει την εξής ερώτηση:

"Άμα μου λύσετε αυτή την απορία
τότε δε θά΄χω αντίρρηση καμιά!
Ποιός από σας τολμάει το γάτο να ζυγώσει
να του κρεμάσει την κουδούνα στην ουρά;"

Και από τότε... έχουν περάσει χίλια χρόνια
κι ακόμα ο γάτος τα ποντίκια κυνηγά!
Που πάει να πει ότι δε βρέθηκε κανένας
να του κρεμάσει την κουδούνα στην ουρά!

Όλες οι λύσεις είναι φίνες και ωραίες
τότε και μόνο όταν είναι εφικτές
μα σαν δεν έχεις κότσια να τις εφαρμόσεις
ασ΄τες καλύτερα, καθόλου μην τις λες.

.-.-.-.

στίχοι, μουσική, ερμηνεία: Χάρης & Πάνος Κατσιμίχας
από τον δίσκο: Όταν σου λέω πορτοκάλι να βγαίνεις (1987)

Κυριακή 29 Ιουλίου 2012

Χάρης και Πάνος Κατσιμίχας - Δεν φταις εσύ



Δεν φταις εσύ για ό,τι έγινε, δε φταις εσύ!
Φταίω εγώ, έτσι όπως είχα ξεχαστεί,
τόσο καιρό, τόσο πολύ καιρό,
βαθιά στον εαυτό μου...

Και είχα πια ξεχάσει ν' αγαπιέμαι
και είχα πια ξεχάσει ν' αγαπώ,
τόσο καιρό βαθιά στον εαυτό μου...
Τόσο καιρό, τόσο καιρό, τόσο πολύ καιρό...

Μα τώρα είσαι εδώ...

Δεν φταις εσύ για ότι έγινε, δε φταις εσύ!
Φταίω εγώ, γιατί δεν ήξερα τον τρόπο
κι έπρεπε να σε χάσω για να μάθω,
πως η αγάπη είν' απλή μα θέλει κόπο...

Σκόρπισε με το γέλιο σου τη νύχτα ξαφνικά,
ό,τι είχα να σου πω δεν το πα σε κανένα!
Κι άσε με να σε αγαπήσω απ' την αρχή ξανά, 
τα πιο καλά τραγούδια μου τα φύλαξα για 'σένα...

Αααααα Άννα...

.-.-.-.

στίχοι, μουσική, ερμηνεία: Χάρης και Πάνος Κατσιμίχας
cd: The best & the rest / Μια συναυλία που δεν πήρε η νύχτα (2006)
α' εκτέλεση στο δίσκο "Η μοναξιά του σχοινοβάτη" (1992)

Παρασκευή 20 Ιουλίου 2012

Χάρης και Πάνος Κατσιμίχας - Η μοναξιά του σχοινοβάτη


Κόκκινο φεγγάρι, θάλασσες τεκίλα,
φύλλα πεταμένα στη φωτιά,
κόκκινο φεγγάρι, κόκκινο λιμάνι,
κάτι μου 'χεις κάνει...

Είδα πολλούς που ζήσανε για πλάκα,
είδα και άλλους που το πήραν σοβαρά
και τραβηχτήκανε και άσχημα τραβιούνται
και το πληρώσανε στο τέλος ακριβά...

Με τα μαύρα ρούχα, αμίλητοι καπνίζουν,
οι φίλοι κι ονειρεύονται να φύγουν μακριά
οι φίλοι που δε βρήκανε τίποτα ν' αγαπήσουν,
που δεν πιστεύουν τίποτα, κανέναν, πουθενά...

Υπάρχουν χίλιοι τρόποι για να τρελαθείς,
υπάρχουν και άλλοι τόσοι για να λες υπομονή,
όμως για μένα είναι αργά να τρελαθώ,
και είναι ακόμα πιο αργά να κάνω υπομονή...

Θα μείνω εδώ και θα υπάρχω όπως μπορώ
και για το πείσμα σας γουρούνια θα αντέχω
θα περιμένω άλλες μέρες...

.-.-.-.

στίχοι, μουσική, ερμηνεία: Χάρης και Πάνος Κατσιμίχας
δίσκος: Η μοναξιά του σχοινοβάτη (1992)
β' ηχογράφηση: "20 χρόνια live" (12/2001)
εδώ από την συλλογή "Μουσική Αυτοβιογραφία/The Best And The Rest" (2006)

Σάββατο 23 Ιουνίου 2012

Χάρης & Πάνος Κατσιμίχας - Μη γυρίσεις



Για θυμήσου καλά
μήπως έχεις χαθεί μέσα σε δρόμους που καίνε
Βάλε εσύ μια φωνή
και αν δεν είμαι εκεί Χάρη να μη με λένε

Δεν είναι η ανάγκη
Δεν είναι η μοναξιά που εκεί θα με φέρει
Έχω αντέξει πολλά
Δε με ξέρεις καλά, κανείς δε με ξέρει

Μη γυρίσεις, τίποτα μη ζητήσεις
για ένα βράδυ μη με χαραμίσεις

Μπαίνω μες στη σκιά,
με τυφλώνει το φως,
μ' αρρωσταίνουν οι λέξεις
Έχω βαρεθεί
Δε θέλω να εξηγώ
Πρέπει εσύ να διαλέξεις

Όμως στο λέω ξανά
μήπως έχεις χαθεί μέσα σε δρόμους που καίνε
Βάλε εσύ μια φωνή
και αν δεν είμαι εκεί Χάρη να μη με λένε

Μη γυρίσεις, τίποτα μη ζητήσεις
για ένα βράδυ μη με χαραμίσεις

.-.-.-.

στίχοι: Χάρης και Πάνος Κατσιμίχας, Βέτα Μπετίνη
μουσική:  Χάρης και Πάνος Κατσιμίχας
δίσκος: Απρίλη ψεύτη (1989)

Κυριακή 17 Ιουνίου 2012

Χάρης και Πάνος Κατσιμίχας - Ερωτικό κάλεσμα



Έλα κοντά μου,
δεν είμαι η φωτιά...
Τις φωτιές τις σβήνουν τα ποτάμια,
τις πνίγουν οι νεροποντές,
τις κυνηγούν οι βοριάδες.

Δεν είμαι, δεν είμαι η φωτιά...

Έλα κοντά μου,
δεν είμαι ο άνεμος...
Τους άνεμους τους κόβουν τα βουνά,
τους βουβαίνουν τα λιοπύρια,
τους σαρώνουν οι κατακλυσμοί.

Δεν είμαι, δεν είμαι ο άνεμος...

Εγώ δεν είμαι,
παρά ένας στρατολάτης,
ένας αποσταμένος περπατητής,
που ακούμπησε στη ρίζα μιας ελιάς,
ν΄ακούσει το τραγούδι των γρύλων...

Κι αν θέλεις,
έλα να τ' ακούσουμε μαζί...

.-.-.-.

στίχοι: Μενέλαος Λουντέμης
μουσική, ερμηνεία: Χάρης & Πάνος Κατσιμίχας
δίσκος: Η μοναξιά του σχοινοβάτη (1992)

Τετάρτη 11 Ιανουαρίου 2012

Χάρης και Πάνος Κατσιμίχας - Τα χίλια γράμματα



Αχ Σαλονίκη μου, γυρίζω πάλι
σ’ ένα σου μπαρ, φτιάχνω κεφάλι
γι’ αυτά τα μάτια, τα γλυκά της χείλη
τα χίλια γράμματα που είχα στείλει.

Ακόμα σε θυμάμαι, ακόμα σ’ αγαπάω.
Για σένα δεν κοιμάμαι, για σένανε ρωτάω.
Ακόμα σ’ αγαπώ.

Αχ Σαλονίκη μου, κοντεύει χρόνος,
μ’ έχει ξεχάσει κι είμαι μόνος.
Στην παραλία ως την Περαία,
στ’ άσπρο σου φόρεμα, ήσουν ωραία.

Ακόμα σε θυμάμαι, ακόμα σ’ αγαπάω.
Για σένα δεν κοιμάμαι, για σένανε ρωτάω.
Ακόμα σ’ αγαπώ.

.-.-.-.

στίχοι: Γιώργος Σαρρής
μουσική: Δημήτρης Ζμπέκος
ερμηνεία: Χάρης και Πάνος Κατσιμίχας
δίσκος: Η μοναξιά του σχοινοβάτη (1992)
Σύμφωνα με σημείωση στο ένθετο του δίσκου, το τραγούδι είναι "Αφιερωμένο στον κύριο Σταύρο Κουγιουμτζή" (πηγή)




Επανεκτέλεση με διαφορετική ενορχήστρωση από το cd "The best + the rest" (2006)

Σάββατο 3 Δεκεμβρίου 2011

Χάρης και Πάνος Κατσιμίχας - Έλα στ' όνειρό μου


Έλα στ' όνειρό μου και περπάτησε
κι άμα σταθείς στα ίδια μέρη
κι αν αγαπήσεις τις ίδιες μουσικές
θα πει ότι τυχαία δε βρεθήκαμε
θα πει ότι δε φύσηξε τυχαία
ο άνεμος που σμίγει των ανθρώπων τις ζωές

Μικρό καλοκαίρι, κρυφή πυρκαγιά
βαθιά μες στην καρδιά μου τώρα καις
μικρό καλοκαίρι, κρυφή πυρκαγιά
βαθιά μες στην καρδιά μου σιγοκαίς

Ψεύτικα τραγούδια με κυκλώνουνε
κλείνω τ' αυτιά, κλείνω τα μάτια
και ταξιδεύω μες στο φως άλλου καιρού
και γράφω τ' όνομά σου με το κόκκινο
το κόκκινο μελάνι της αγάπης
και είμ' εδώ κι αντέχω κι ας φυσάει από παντού.

.-.-.-.

στίχοι, μουσική, ερμηνεία: Χάρης και Πάνος Κατσιμίχας
δίσκος: "Η Μοναξιά του σχοινοβάτη" (1992)

Παρασκευή 2 Δεκεμβρίου 2011

Χάρης και Πάνος Κατσιμίχας - Υπόγειο



Τους ήλιους δεν εμέτρησες που σε ζητήσαν τόσα χρόνια
πού 'σαι γυναίκα με τα γαλάζια τσίνορα
Σ' έκρυψε στο φουστάνι της η μαραμένη κοπέλα
πέντε χειμώνες σ' έθαψαν σε χιόνι λασπερό

Μεγάλη νυχτερίδα τρέφεται απ' τη νιότη σου
γι' αυτό νωρίς βραδιάζει πριν χορτάσεις
Το μεσημέρι καίει στα ψηλά τα δώματα
το κύμα του ξανθό, λούζει τους δρόμους

Πεθαίνεις με τους ποιητές κάθε ηλιοβασίλεμα
τα χέρια σου μυρίζουν απ' τα μαλλιά τους
χτυπάει η καμπάνα που δεν πιστεύεις πια
σε ξένη αυλή συνομιλείς με το φεγγάρι

Σου 'φερε ο Μυλόζ φέτος την Άνοιξη
την πείνα σου ποιος άλλος μπορούσε να νοιαστεί
φουρτούνιασε τη γειτονιά το φιλντισένιο αμάξι του
Γίνου όμορφη, στα περιβόλια θα σε δείξει...

Έχεις ένα χαμόγελο από μαργαριτάρια
ψαράδες Σικελοί στο ταίριαξαν να το φοράς
ψάξε και βρες το πριν σε κλείσει η νύχτα
σ' ένα υπόγειο βαθύτερο από τούτο

.-.-.-.

ποίηση: Ρίτα Μπούμη Παππά
μελοποίηση, ερμηνεία: Χάρης και Πάνος Κατσιμίχας
δίσκος: Ζεστά ποτά, 1985

Κυριακή 25 Ιουλίου 2010

Νίκος Ζιώγαλας & Ερμαφρό - Για ένα κομμάτι ψωμί

...απ' τους "ήχους του χειμώνα", μιας μικρής Άνοιξης στο ΥΠ.ΠΟ.

Νίκος Ζιώγαλας & Ερμαφρό - Για ένα κομμάτι ψωμί
στίχοι, μουσική: Χάρης και Πάνος Κατσιμίχας
διασκευή: Νίκος Ζιώγαλας
ηχογράφηση: Rodeo club 12/4/1986
από τον δίσκο: Ήχοι του χειμώνα (1988)
α' ερμηνεία: Χάρης και Πάνος Κατσιμίχας
στον δίσκο: Ζεστά ποτά (1985)

Για ένα κομμάτι ψωμί, δε φτάνει μόνο η δουλειά.
Για ένα κομμάτι ψωμί, πρέπει να δώσεις πολλά.
Δεν φτάνει μόνο το κορμί σου, δε φτάνει μόνο το μυαλό σου.
το πιο σπουδαίο είν' η ψυχή σου, δικέ μου.
Έχει τους νόμους τους αυτή η ιστορία,
δεν φτάνει μόνο η δουλειά.

Για ένα κομμάτι ψωμί, δεν φτάνει μόνο η δουλειά.
Για ένα κομμάτι ψωμί, θα πεις τραγούδια πολλά.
Θα σου κρεμάσουνε μια μπάλα και θα τραβιέσαι μ' αυτήν μέρα - νύχτα.
Έχεις κανάλι πολύ να τραβήξεις,
μέχρι να πάψεις να λες "μα τι τρέχει;"
δεν φτάνει μόνο η δουλειά.

Για ένα κομμάτι ψωμί, δεν φτάνει μόνο η δουλειά.
Για ένα κομμάτι ψωμί, θα πιεις φαρμάκια πολλά.
Θα σε πετάνε από δω κι από κει, θα λαχανιάζει η ψυχή σου.
θα φτύσεις αίμα απ' το στόμα, δικέ μου.
Έχει τους νόμους της αυτή η ιστορία,
δεν φτάνει μόνο η δουλειά.

Για ένα κομμάτι ψωμί, θα 'χεις ξεχάσει πολλά.
Για ένα κομμάτι ψωμί, θα 'χεις πληρώσει ακριβά.
Και κάποια μέρα θα σε λύσουν, μα θα φοβάσαι να φύγεις, θα τρέμεις!
Θα σε κλωτσάνε και θα σ' αρέσει, δικέ μου!
Σαν το σκυλί τους θα σ' έχουν, δικέ μου,
μα δε θα νοιώθεις τη λύσσα που νοιώθω
θα είναι για σένα αργά.

Για μένα η καλύτερη εκτέλεση του σπουδαίου αυτού τραγουδιού των Κατσιμιχαίων. Παίζουν Δ. Μέγας (ηλ. κιθάρα), Σ. Σταθόπουλος (μπάσο), Α. Κρίντας (πλήκτρα), Γ. Ρουμάνης (ντραμς) Δυστυχώς ο δίσκος που την περιέχει δεν υπάρχει πια πουθενά. Μόνη ελπίδα το Μοναστηράκι και αξίζει να τον αναζητήσετε (είχε επανακυκλοφορήσει σε cd to 2001). Ήταν ένα τετραπλό άλπουμ βινυλίου (στο οπισθόφυλλο γράφει: λιανική τιμή 3000 δραχμές!...), που έβγαλε μέσω της "ΛΥΡΑΣ" το Υπουργείο Πολιτισμού κι η γραμματεία Νέας Γενιάς επί Μελίνας Μερκούρη. Σε αυτό υπήρχαν ηχογραφήσεις από τις συναυλίες που είχαν διοργανώσει υπουργείο, γραμματεία και πολιτιστικοί φορείς με τον γενικό τίτλο "ήχοι του χειμώνα" από το 1983 μέχρι το 1988 με τους: ΑργύρηΜπακιρτζή και Χειμερινούς Κολυμβητές, Νικόλα Άσιμο και τους Εναπομείναντες, Φατμέ, Τερμίτες, Socrates, Τρύπες, Νίκο Ζιώγαλα και Ερμαφρό, Γιώργο Κόρο, Νίκο Σαραγούδα, Βασίλη Σούκα, Μάνο Αχαλινωτόπουλο Γιάννη "Μπαχ" Σπυρόπουλο, Νίκο Γκίνη και το Σύνδρομο,  Στέλιο Βαμβακάρη, Γιώργο Πιλάλα (Ζορζ Πιλαλί), Τάκη Πατερέλη, Γ. Τρανταλίδη, Κολλεκτίβα Χάλκης, Μουσικό εργαστήρι Νίκου Τουλιάτου, Σάκη Παπαδημητρίου, Φ. Λιονουδάκη κ.α. 

Το σημείωμα του οπισθόφυλλου:
Τον Ιούνιο του 1983 ξεκίνησαν οι μουσικές εκδηλώσεις του τότε Υφυπουργείου Νέας Γενιάς. Στα επόμενα 5 χρόνια η παραδοσιακή μουσική, το λαϊκό τραγούδι, τα παγκόσμια μουσικά ρεύματα, οι σύγχρονες τάσεις και οι πειραματικές φόρμες κυριάρχησαν στις εκδηλώσεις αυτές που συνδιοργανώθηκαν με πολιτιστικούς συλλόγους και φορείς της τοπικής αυτοδιοίκησης. Οι εκδηλώσεις αυτές είχαν δύο χαρακτηριστικά:
α) οι περισσότερες έγιναν τις κρύες νύχτες του χειμώνα σε μικρούς, ζεστούς, ανθρώπινους χώρους και
β) στηρίχθηκαν αποκλειστικά στον Έλληνα Μουσικό
Στο άλμπουμ αυτό περιλαμβάνονται 30 πρωτότυπες ηχογραφήσεις από τις εκδηλώσεις αυτές που, όταν έγιναν, έγιναν από τον Πάνο Ηλιόπουλο για λόγους ανάμνησης.
Η επιλογή έγινε με το σκεπτικό να παρουσιαστούν όλες οι μουσικές απόψεις, που σαν σύνολο αποτελούν το μεγαλύτερο μέρος της σημερινής μουσικής πραγματικότητας.
Μιας πραγματικότητας που βασικά στηρίζεται στο μεγάλο μουσικό μας κεφάλαιο, τον ΕΛΛΗΝΑ ΜΟΥΣΙΚΟ
Γενική Γραμματεία Νέας Γενιάς

Αντέγραψα από το οπισθόφυλλο όλο το σημείωμα για να σημειώσω την αντίθεση με τη σημερινή κατάσταση. Τότε, το υπουργείο Πολιτισμού, διοργάνωσε πολιτιστικές εκδηλώσεις, όχι για να εισπράξει, μα για να κάνει το έργο του: την προώθηση του Πολιτισμού. Η επιλογή των μικρών χώρων,  η επιλογή "αντιεμπορικών" και  νέων στην πλειοψηφία τους καλλιτεχνών, το αποδεικνύουν. Το δεύτερο σημείο είναι η σημασία που έδινε τότε το υπουργείο στους Έλληνες μουσικούς (τα κεφαλαία στον "ΕΛΛΗΝΑ ΜΟΥΣΙΚΟ" είναι του σημειώματος!)... Η σύγκριση με το σήμερα, όπου μπάντες και ορχήστρες διαλύονται, οι μουσικοί του Ωδείου Αθηνών παραμένουν 11 μήνες (κοντά 12 πια) απλήρωτοι και οι μαθητές - αυριανοί μουσικοί συλλέγουν υπογραφές ζητώντας από τον ΥΠ.ΠΟ. να... τηρήσει τον νόμο και να μην είναι απλήρωτοι οι καθηγητές τους (τα αυτονόητα δηλαδή), είναι τραγική

Πάμε πάλι το τραγούδι απ' την αρχή... Καλημέρα!